Siedem gotowych animacji tekstu

Wraz z Adamem przygotowaliśmy dla Was siedem prostych animacji tekstu. Większość z nich mogliście zobaczyć w filmach moich i Adama.
W rozwinięciu wpisu opis animacji wraz z instrukcją zmiany tekstu oraz biblioteka do pobrania. Bibliotekę należy wkleić do folderu Cinemy \library\browser. Animacje pojawią się w oknie Content Browser.

1. Falujący tekst.

Tekst składający się z trzech warstw, które będą się stopniowo pojawiać falując.

Falujący tekst

W atrybutach obiektu Null o nazwie Falujący tekst, wchodzimy do zakładki User Data – tam możemy zmienić tekst, czcionkę oraz odległość w poziomie.


2. Mechaniczny tekst.

Tekst pojawia się z góry i dołu. W momencie zderzenia ze sobą górnego i dolnego tekstu pojawia się trzęsienie kamerą. W tle znajdują się animowane koła zębate i rozwijane ostrza. Do sceny pasuje czcionka In for The Kill.
Zmiana tekstu na tej samej zasadzie, co przy falującym tekście.


3. Dekoder.

Często spotykany efekt. Wszystkie znaki zmieniają się na inne, stopniowo zatrzymując się na konkretnych znakach tworząc ustalony przez nas tekst.

Dekoder

Tutaj ustawienia mogą się na początku wydawać troszkę skomplikowane.
W atrybutach obiektu Null o nazwie Dekoder, wchodzimy do zakładki User Data – tam możemy zmienić tekst oraz czcionkę.
Ilość znaków (przedział od 0 do 15) oznacza ilość znaków w tekście, który chcemy animować.

Przykładowo słowo GRAFIKUJ ma 8 znaków, dlatego musimy w polu Ilość znaków ustawić 8.
Pola od 1 do 15 nie mogą być puste. Pola te uzupełniamy kolejnymi literami słowa.
W przypadku słowa GRAFIKUJ w polu 1 wpisujemy G, w polu 2 – R, w polu 3 – A, w polu 4 – F, w polu 5 – I, w polu 6 – K, w polu 7 – U, w polu 8 – J, a w pozostałych polach wpisujemy obojętnie jakie znaki.

Jeśli pozostawimy puste pole, to w momencie zmiany liter, pojawi się puste pole.


4. Lewitujący tekst.

Animacja lewitującego tekstu.
Tekst zmieniamy w polu Text w obiekcie MoText o nazwie Zmień mnie.


5. Spadający tekst.

Animacja spadającego tekstu.
Tekst zmieniamy w polu Text w obiekcie MoText o nazwie Zmień mnie.


6. Spline tekst.

Animacja tekstu, który powstaje tworząc każdą literę po kolei „rysując” ją.
Tekst zmieniamy w polu Text w obiekcie Text Object o nazwie Zmień mnie.


7. Wygięty tekst.

Mamy tutaj dwa teksty – górny i dolny. Litery pojawiają się z boków ekranu tworząc wygięty tekst. Jeśli tekst ma nieparzystą ilość znaków, to środkowy znak pozostanie na swoim miejscu i będzie tylko się obracał w miejscu, tak jak na przykładowym filmiku.
Tekst zmieniamy w polu Text w obiekcie MoText o nazwie Zmień mnie.