LEGO Generator v1.2.73

Kolejna wersja generatora. Link do pobrania w rozwinięciu wpisu.

Archiwum należy wypakować do folderu głównego Cinemy 4D. Dodany zostanie generator, który pojawi się w oknie Content Browser oraz skrypt tworzący klocek edytowalnym (jako jeden obiekt) dostępny pod menu Script —> User Scripts —> BakeIt. Do wyboru język polski i angielski.

Warto zobaczyć również poradnik Współdzielenie folderu z dodatkami między kilkoma wersjami Cinemy 4D.

W rozwinięciu wpisu lista zmian oraz instrukcja konfiguracji opcji HUD uruchamiającej skrypt.

Lista zmian:

  • usprawniono funkcje budowania,
  • dodano paletę HUD z opcjami do budowania,
  • dodano skrypt tworzący klocek edytowalnym (podziękowania dla bezo),
  • dodano opcje do zmiany koloru klocka (więcej kolorów: http://lego.wikia.com/wiki/Colour_Palette),
  • mniejsze optymalizacje.

Konfiguracja opcji HUD uruchamiającej skrypt:

Ze względu na to, że ID skryptów nie zawsze są takie same, trzeba przypisać poprawne ID do przycisku UTWÓRZ/CREATE.
Najpierw trzeba odnaleźć ID skryptu BakeIt. Wchodzimy w listę dostępnych narzędzi Window —> Customization —> Customize Commands…, w której wyszukujemy skrypt BakeIt.

Customize_Commands

W polu Name Filter (1) wpisujemy BakeIt, na liście wybieramy BakeIt (2). Na dole okna pojawi się informacja o ID (3) – w moim przypadku jest to 600000031.
Można też przypisać sobie skrót do skryptu. Klikamy w pole Shortcut (4) i wciskamy kombinację klawiszy/przycisków (myszka również działa) pod którą znajdzie się skrypt, następnie naciskamy przycisk Assign (5).
Wyszukany skrypt można również przeciągnąć na dowolną paletę narzędzi,

Teraz pozostało wpisać ID do przycisku HUD UTWÓRZ/CREATE. Klikamy na niego PPM i z menu kontekstowego wybieramy Action —> Command…

HUD_Command

Pojawi się pole z numerem –  jest to ID narzędzia uruchamianego po wciśnięciu przycisku. Jeśli jest inne niż odszukane przez nas wcześniej, trzeba go zmienić – ID musi być takie same jak ID skryptu BakeIt.

HUD_ID